e-Dönüşüm nedir ?

Teknolojinin ilerlemesi ile her geçen gün dijitalleşen dünyada iş dünyası da dahil olmak üzere, teknolojik yeniliklerin kullanımı hayatımızın her alanında yerini almaya başladı. Bilgisayar ve internet kullanımının yaygınlaştırılması, online imza kullanımı, işlemlerin ortak bir ağ üzerinden gerçekleştirilmesi vb. işlemlerin artışı ile birlikte, Kamu kurumları ve özel sektör kuruluşları bu bilgi ve hız dünyasında tüm hizmetleri şeffaflaştırarak işlemlerini güvenilir bir şekilde yapabilme imkanına kavuşuyor. Kağıt, iş gücü ve zaman tasarrufu sağlayabiliyorlar. Daha önce büyük işletmeler ile sınırlı olan e-dönüşüm artık küçük işletmeleri de içine alan, genel bir dönüşüm sürecini ifade etmektedir.

e-Fatura Başvurusunda Yapılması Gerekenler

1-) e-Fatura uygulamasına internet aracılığı ile başvuru yapacak mükellefler gerçek kişi ise öncelikle elektronik imza diğer adıyla Nitelikli Elektronik Sertifika (Nes), tüzel kişi ise mali mühür sertifikasını almaları gerekmektedir.
Elektronik İmza (Nitelikli Elektronik Sertifika) alımı için aşağıdaki yöntem izlenmektedir:

  • www.kamusm.gov.tr/basvurular/nes/ adresindeki süreçler takip edilerek başvuru gerçekleştirilmelidir.
  • Elektronik İmza (Nitelikli Elektronik Sertifika) alımı için gerekli ücret bilgilerine ; www.kamusm.gov.tr/urunler/nitelikli_elektronik_sertifika/fiyatlandirma.jsp linkinden ulaşabilirsiniz.
  • Elektronik İmza (Nitelikli Elektronik Sertifika) geldikten sonra izlenecek yollar için ;
    www.kamusm.gov.tr/islemler/sertifikami_aldim_ne_yapmaliyim linkini ziyaret edebilirsiniz.

  • Mali Mühür Sertifikası alımı için aşağıdaki yöntem izlenmektedir:
  • mm.kamusm.gov.tr adresinden SÜREÇLER bölümüne giriş yapılır. Buradaki süreçler takip edilerek başvuru gerçekleştirilmelidir.
  • Mali Mühür Sertifikası ücretlerine mm.kamusm.gov.tr/fiyatlandirma linkinden ulaşabilirsiniz.
  • Mali Mühür Sertifikası geldikten sonra, izlenecek yollar için mm.kamusm.gov.tr/surecler/aldim_ne_yapmaliyim/ linkine başvurabilirsiniz.

  • 2-) Elektronik İmza veya Mali Mühürü alan mükelleflerimiz e-Fatura başvurusu için;
  • www.efatura.gov.tr/efaturabasvuru adresinden "Elektronik Başvuru Yapmak İçin Tıklayınız" bölümüne giriş yapılır ve ilgili alanlar doldurularak kayıt işlemi tamamlanır.
  • e-Fatura uygulamasına Elektronik Başvuru ile ilgili rehber ve kılavuza www.efatura.gov.tr/dosyalar/efaturabasvuru/ linkinden ulaşabilirsiniz.

  • Mali mühür, e-Faturanın veri bütünlüğünün sağlanması ile kaynağının inkar edilmezliğini garanti altına alır.
    Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcısı TÜBİTAK tarafından, tüzel kişiler ile kurum, kuruluş ve işletmelere elektronik sertifika sağlama hizmeti vermek üzere Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından Kamu Sertifikasyon Merkezi kurulmuş ve işletilmektedir.

e-Fatura sistemine geçiş işlemlerini ve başvuru süreçlerini sizin yerinize biz takip edelim ister misiniz ?

Çalışma Saatlerimiz

Pazartesi - Cumartesi : 09:00 - 20:00

Telefon

+(90) 216 389 32 32
+(90) 531 647 19 88

Ofis Adres:

Kaynarca Mah, Müsamaha Sk, No:1/B 34890
Pendik/İSTANBUL

İletişim bilgilerinizi bırakınız, biz sizi arayalım.

İletişime Geçin