e-Fatura sistemine geçince e-Defter kullanmak zorunlu mu ?

Hayır. GİB tarafından yayımlanan mali verilere uyumluluk gösteren firmaların e-Defter kullanması zorunludur.

e-Defter ile Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu hükümleri gereğince tutulması zorunlu olan defterler, standartlara uygun olarak elektronik dosya biçiminde hazırlanacak ve bastırılmaksızın kaydedilecektir. Ayrıca, bu hukuki ve teknik düzenlemeler sonucunda ilgililer için ispat aracı olarak kullanılabilmesine imkan tanınacaktır.

GİB tarafından yayımlanan tebliğe göre:

  •   e-Fatura uygulamasına geçiş zorunluluğu bulunan mükelleflerin, e-Fatura uygulamasına geçiş süresi içinde (izleyen yılı başından itibaren) e-Defter uygulamasına geçmeleri zorunludur.
  •   2018 yılı hasılatı 10 milyon TL ve üzeri olan mükellefler 01.01.2020 tarihinde e-Defter’e geçişlerini tamamladılar. 2018 ya da 2019 yılı hasılatı 5 milyon TL’yi geçen mükellefler e-Defter uygulamasına geçişlerini 01.01.2021‘de gerçekleştirecekler.
  •   ÖTV (I) sayılı liste kapsamındaki mallar ile ilgili olarak EPDK dan lisans alan veya ÖTV III sayılı liste kapsamından ÖTV mükellefiyeti tesis ettirenlerin (bayilik lisansı olanlar dahil), lisans alımı veya ÖTV mükellefiyetinin tesis edildiği ayı izleyen dördüncü ayın başından itibaren (2019 yılında lisans alımı veya mükellefiyet tesisini gerçekleştiren mükellefler 1.1.2020 tarihinden itibaren) e-Defter uygulamasına geçiş zorunluluğu getirilmesi öngörülmektedir.

  • GİB’in , yapacağı analiz çalışmalarıyla riskli ya da vergiye uyum düzeyi düşük mükelleflere ve Başkanlıkça belirlenen diğer mükellef gruplarına yazılı bildirimle en az 1 aylık süre vermek suretiyle e-Defter uygulamasına geçme zorunluluğu getirilebilmesi öngörülmektedir.

İletişim bilgilerinizi bırakınız, biz sizi arayalım.

İletişime Geçin